I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, February 5, 2009

Ya Allah selamatkan negaraku...

Doa adalah senjata bagi umat islam...
Salam....

Mungkin sampai ke hari ini Palestin dan Gaza masih belum aman dan selamat dan mungkin takkan aman hingga ke akhir qiamat....rasa sedih aku terhadap isu Palestin dan umat Islam di Tanah Airku jauh berbeza...sebabnya keadaan di sana tidak sama dengan negaraku yang aman di sini...kenapa perlu kita berjuang habis-habisan menentang tindakan Zionis di Palestin sedangkan negara kita hampir tergadai?aku selalu terfikir, macam manalah Allah tak turunkan ujian seperti tanah runtuh, banjir dan sebagainya sedangkan masjid dan rumah-rumah Allah kosong..kadang-kadang tidak ada langsung jemaah yang mengimarahkannya....bila tiba tsunami atau bencana alam yang lain barulah berlari ke masjid...eee aku tak fahamlah..macam yang aku cakapkan tadi, aku memang sedih mengenangkan keadaan orang Islam di Palestin tapi aku lebih sedih melihat keadaan negara aku sendiri...tidak ada peperangan, aman...tapi kenapa kita tidak berjihad di negara kita sendiri, berjuang ke jalan Allah supaya agama Islam lebih kuat, kukuh dan gemilang di mata bangsa lain...alangkah indahnya jika Islam di sini di sanjung barulah masyarakat di seluruh dunia membuka mata dan gerun terhadap kita...barulah kita boleh menentang musuh musyrikin habis-habisan....tapi sama-samalah kita berdoa semoga bumi Palestin akan aman dan Malaysia juga dilindungi Allah dari peperangan.... Ya Allah selamatkanlah negaraku...amankanlah bumi Palestin...


No comments:

Post a Comment